atraktart.sk
Združenie pre aktuálne umenie a kultúru

ohlasy

ATRAKT ART a A4
http://www.zionmag.org/text.php?id=1364
http://www.advojka.cz/archiv/2010/25/kto-sa-smeje-naposledy

The strong feeling of community that the experimental electronica producers in Bratislava share was fostered by the annual Next Festival whose first edition took place in 1999. Next is a brainchild of Slávo Krekovič and Oliver Rehák, both of whom run the Bratislava-based NGO Atrakt Art, which apart from organizing the Next Festival, also releases audio compilations and records, publishes a semi-periodic magazine 3/4 Revue and is also involved in organizing the Multiplace network culture festival as well as in running the A4 Zero Space – Bratislava’s only contemporary art venue. The last edition of Next Festival, the event’s tenth anniversary, took place in December 2009 boasting names such as Globe Unity Orchestra, Z’ev, Mika Vainio or Bj Nilsen. Slavo and Oliver are also part of the experimental plunderphonics project Voice Over Noise. Also worth checking is their online guide to Slovak experimental/avantgarde music Kraa.
Easterndaze

NEXT FESTIVAL
Apart from an extensive roster of high-profile experimental and improvised music projects, NEXT is also known for its warm and sometimes pretty wild athmosphere. The lobby of the NOC building becomes a meeting place of Bratislava’s experimental scene, with audience and artists mixing together during the energetic and wild afterparties.
Easterndaze web

BA!
So sprievodcom, ktorý vydalo združenie Atrakt Art, nepoznané krásy Bratislavy objavia aj starí Prešporáci.
http://bratislava.sme.sk/c/3776953/bratislavske-metro-vedie-od-ufa-k-ufu.html

ČASOPIS 3/4
č. 21/22
Už úvod tohto čísla osvieži: namiesto klasických nudných editorialových fráz vymenúva 3/4 revue 34 (ako inak?) dôvodov, prečo mať rád toto číslo. „Lebo je o ľuďoch, čo pretvárajú svoje prostredie (1.), lebo je pesimistické a nasraté (19.), lebo je optimistické a radostné (20.).“
http://www.sme.sk/c/3860355/34-revue-2122.html

“Konkurenčnou výhodou časopisu je, že v recenznom bloku prináša najkomplexnejší prehľad hudobných, filmových … a knižných noviniek, ostatné časopisy podobného zamerania v tejto oblasti trestuhodne zaostávajú, prípadne sa venujú iba produkcii svojho vydavateľa.”
http://hn.hnonline.sk/2-20453045-k10000_d-aa

“3/4 REVUE napĺňajú aktuálne texty, aj keď je datované ešte minulým rokom. Za graficky netradičnou modro-striebornou obálkou sa ukrýva teraz deväťdesiat strán hľadania súvislostí a presahov medzi súčasnou kultúrou, novými formami tvorivosti, médiami, každodenným životom, technológiami a spoločnosťou. Okrem reportáží sú to predovšetkým objavné témy, ktoré stmeľuje optika, zaostrujúca bez geografického obmedzenia na život v 21. storočí.”
http://www.sme.sk/c/257573/casopis.html

L’ART EN EUROPE / DOMAINE POMMERY
The fifth important show of contemporary art to be held at Domaine Pommery -coming after the 2007 exhibition “The Power of Place”: A proposal by Daniel Buren” – “Art in Europe” analyzes the state of European artistic creation today, at the time of the extension of the European Union, by presenting an overview of its trends, themes and key players. In order to convey the reality of this multi-faceted artistic scene as accurately as possible, Domaine Pommery and Beaux-Arts Magazine have invited the leading European contemporary art magazines to each select two of the finest young artists in their countries. Fifty artists and the same number of works of art that reflect the vitality of 27 national scenes will be exhibited, testifying to the exuberance and richness of art “made in Europe”.
By making art magazines and their editors in chief the main curators of this exhibition, “Art in Europe” intends not only to present artistic creation from the perspective of the actors in the field of art in each country, but also to highlight the wealth of critical thought on contemporary art. The exhibition catalogue will contain articles written by all of the curators on the situation of art today in their countries, thus providing a fully developed exploration of these theories in all their diversity.
http://www.claudinecolin.com/en/archives-29-l-art-en-europe

FASA MIESTO
Projekt Fasa miesto je výnimočný projekt, ktorý možno považovať za priekopnícky vo viacerých oblastiach. Ako študijný materiál je vynikajúcim zdrojom informácií pre sociológiu, vývinovú psychológiu, antropológiu mesta a pedagogiku. Pre pracovníkov v oblasti manažmentu voľného času a kultúrnych pracovníkov je to ukážkový materiál, ako je možné priblížiť sa a porozumieť svetu detí vyrastajúcich v prostredí mestských sídlisk. Pre urbanistov a architektov sú natočené krátke filmy zdrojom inšpirácie pri navrhovaní a organizovaní obytných celkov a organizovaní verejného priestoru. Pre politikov je to bohatý zdroj poznania generácie mládeže, ktorá už o desať rokov bude mať možnosť formovať aktívne verejný (a teda aj politický) život ich miest.
Miroslav Tížik

CD KRAA!
Predstava o slovenskej alternatívnej hudbe väčšinou končí pri akýchsi smiešnych indiepostbohviečo rokenrolových kapelách, ktoré na gitarách šmidlikajú akordy a tvária sa, koľké len z toho lezú emócie. Skutočná alternatíva sa však ukrýva na sampleroch a demách, ktoré putujú skôr z ruky do ruky než do obchodu a rádia.
Stretnete ju v kluboch, v ktorých návšteva koncertu je skôr príjemným večierkom pre dvanásť stále rovnakých ľudí, pričom traja z nich práve vystupujú. Nepredajný sampler Kraa!!! zachytáva presne túto experimentálnu scénu. Je teda fajn vedieť, že tu jestvujú dostatočne tvrdohlaví hudobníci.
Tomáš Prokopčák, SME
http://kultura.sme.sk/c/5277433/co-pocuvame.html